Dr. Dt. Duygu İNCİ
Pedodonti Uzmanı

Pedodonti Nedir ?

Pedodonti, çocuğun doğumundan buluğ çağına kadar ki süreçte ağız-diş sağlığının oluşturulmasındaki tüm dental ihtiyaçlarının yönetimini üstlenen bilim dalıdır. Yönetimi üstlenmesi, sorun olduğu durumlarda yapılan tedavi edici diş hekimliği uygulamaları yanında, koruyucu ve önleyici pek çok tedavi şeklini de kapsamaktadır. Bu nedenle pedodontist, öncelikle doğru yaklaşımları kullanarak, aileyi ve çocuğu bunlardan haberdar ederken belli plan dahilinde mevcut sorunları giderip, koruyucu uygulamaları yapan kişidir. Aileyi, çocuğun yaşadığı ve yaşayacağı dental dışında bırakamaz ve her aşamada dahil ederek en azından 10 yaşına kadar, ekip çalışması fikriyle çocuğun desteklendiği güvenini sağlayarak teşvik eder.

Pedodontistle İlk Görüşme

İlk görüşmenin en önemli aşaması, çocuğun karakter özelliklerinin değerlendirilip mevcut şartların bu güne gelişinin ve gelecekteki durumunun etraflıca çözümlenmesidir. Bu çözümlemede alınacak tedbirlerden, çocuğun, hekimin ve ailenin üstüne düşenler aydınlatılarak görev paylaşımı yapılsa da, işin bir ekip olduğunun anlaşılması gerekmektedir. Bu amaçla;

Aile ve hastanın katılımı ile birebir eğitim verilerek, doğru fırçalama tekniğinin, diş çürükleri ve diş eti hastalıklarına yönelik motivasyonla anlatımı önem taşır.

Pedodontinin Misyonu

Çocuklarda tedavi yaklaşımları, yetişkin tedavileri ile benzer olmakla birlikte özellikle tedavi planlaması ve yaklaşımı açısından farklılık göstermektedir. Çocuklara uygulanan diş tedavilerinde temel amaç, çocuğa rahat ve konforlu bir ortam sunmak, ağrı hissini en aza indirerek olumlu olarak hatırlayacağı dental deneyimi yaşatmaktır.

E-mail: dr.duyguinci@drduyguinci.com